Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







lördag 30 januari 2010

Polardagar (och nätter).



Återigen; inget måleri att tänka på än. Snarare för vädret tankarna till hundsläde, toppbestigningar, kupoltält och rimfrost i skägget. Kort sagt känns våren fortfarande långt borta och just nu hoppas jag bara att småfåglarna och allt det andra "vilda" tar sig igenom de sista kalla veckorna. För snart kommer väl värmen igen? Eller är det för mycket att hoppas på...

Natten har emellertid varit minnesvärd. För alla som hade glädjen att sticka ut näsan efter midnatt var detta en av de ljusaste nätterna i mannaminne. Man hade i princip kunnat göra de flesta dagsysslorna utan vare sig ficklampa eller knutbelysning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar