Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







torsdag 21 januari 2010

Lammning!


Så var det äntligen dags! Efter ett par veckors rastlöst väntande stod en tacka med tre fina lamm i stallet i morse. En av 67 klar alltså...
Natten var dock "varm" med bara ett par minusgrader och allt verkar ha flutit på som det skall. Nu väntar någon månad med treskift (minst...) och dålig nattsömn på gården. Men man fylls alltid av någon slags svårdefinierbar glädje den här tiden och ofta bjuds man på såväl ugglerop som rävskall när man har nattskiftet. Ett varmt stall med alla dess ljud är ingen dum plats att tillbringa en vinternatt på heller.

Fast när man står på knä i dyngan och vänder lamm som fastnat någonstans långt därinne längtar man tillbaks till sängen...Vi får hoppas alla 66 som är kvar sköter det lika snyggt som #1508!

I övrigt en skurtrasegrå himmel och vita fält. Naturen känns lätt nedtonad och djurlivet avslaget. Nätterna bjuder dock redan på ugglerop. Så visst börjar vårkänslorna göra sig påminda?

2 kommentarer:

  1. Grattis! Maken fick 2 häromdagen, så om inget annat kan man väl hoppas att våren är på gång! Lamma-Catering står i startgroparna!

    SvaraRadera
  2. Halloj Peter:)
    Vad roligt att du skaffat dig en blogg, denna kommer jag att knappa in pa ofta. Haftigt att lamningen har tagit fart och jag onskar er lycka till :)
    Ledsen att jag inte tagit mig i kragen och kommit upp for att titta i affaren MEN kommer en vacker dag :) DA maste du visa lite av dina fantastiska tavlor oxa!!!
    Ha det bast onskar Vallhund Madeleine som i dagslaget utforskar Canada!!!

    SvaraRadera