Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







onsdag 20 januari 2010


Januarimorgon. Ganska kallt (-2 i byn) och lätt snöfall från nordost. Inte mycket fågel vid matplatsen, men igår var det fullbelagt av bergfinkar, bofinkar och andra "pjoddar". Arbetet med den nya boken "Vad jag finner i trädgården" är slutfört och ett nytt spännande år står på tur. -Att det skulle börja med 6 veckors permanent snötäcke hade jag emellertid inte väntat! Förmodligen behövs det, även om jag alltid börjar tröttna på snön efter bara fjorton dagar...

Skall ut och måla idag eller i morgon är det tänkt. Får bli hett vatten i thermos för att akvarellfärgerna inte skall frysa innan de bitit in i pappret!

5 kommentarer:

  1. Aha! det är så man löser vattenproblemet. Måste säga att jag är imponerad att du ger dig ut i kylan och målar, inte helt probelmfritt...

    Hälsar Mia

    SvaraRadera
  2. Så roligt! Ser fram mot att kunna följa dig även i blogg-version. Låt oss veta när det töar, så vi andra kan ta oss ut... / Mrs W

    SvaraRadera
  3. Vad jag finner i trädgården när det töar är en och annan fotboll, några pulkor och en stege. ;-)

    SvaraRadera
  4. Minsann. Det ska bli intressant att läsa om livet utanför Stockholms tullar .../Steve

    SvaraRadera
  5. :) Välkommen till bloggens värld!Har du tid med detta också ?!
    Bloggen verkar ju intressant, nu får man nog ta och solla vilka bloggar man ska läsa på, annars får man ju inte gjort mycket här hemma ;)
    Kram på dig/ Jeanette
    Hälsa familjen

    SvaraRadera