Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







fredag 22 januari 2010

Magert...

Gick en promand med hundarna nyss och funderade lite på hur länge sedan naturen var så här sparsmakad som just nu? Vintern är "på riktigt" för en gångs skull. Ingen lera, inga tjuvstartande blommor eller fåglar.
Bara det som egentligen skall finnas där när vintern är som kallast; talgoxe, blåmes, ormvråk och glada. Inte ens en rödhake under fågelbordet eller bakom stallet på gödselstacken! Det sistnämnda har varit standard ett antal år.

I och för sig känns det rätt bra när man tänker på att man på allvar kan längta efter våren i år och inte redan snubblat över lärkor och vintergäck i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar