Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







torsdag 4 februari 2010

Intet nytt...

Totalvinter. Som en vit förbannelse från öster kommer det bara mer snö. Och kyla.
I skrivande stund skiner visserligen solen värmande genom fönstret, men ute är det -8 grader. Inget måleri att tänka på alltså...
Fågelbordet gapar alltmer tomt och det verkar som om traktens "pjoddar" väljer grannträdgårdarna eller har dragit söderut.
Bara gladorna håller sig kvar och seglar förbi på jakt efter skadat vilt eller as. Det är dystra rapporter alltså. Fast kanske på tiden? För hade man inte "ojat" sig än mer om lärkorna hade hängt tillrande över fårhagarna redan och vintergäcken tittat upp? Det är väl så här det skall vara har jag för mig. Även så långt söderut som i Skåne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar