Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







måndag 15 mars 2010

Nu lossnar det!

Äntligen känns det som om jag vågar skriva att våren har kommit till Skåne. Just den här morgonen måste det i alla fall vara så: klockan 06.00 satt nämligen staren på sin vanliga plats i toppen av den gamla asken och sjöng!

När jag först hörde honom var det som om sången var tvungen att skära igenom de lager på lager av skare, is och frostnupna grenar som stockat sig i skallen efter denna vinter. Sinnena är liksom inte förberedda och förmodligen uppfattade mina öron honom en stund innan hjärnan vaknade och ville erkänna att det faktiskt var starsång jag hörde...
Fantastiskt! Nu äntligen kan jag börja tro på våren!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar