Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







fredag 26 mars 2010

Nu går det undan!

Våren i Skåne har visat sina allra bästa sidor i ett par dagar nu. Inte nog med att fågellivet formligen sprudlar; insekterna har vaknat med! I går (25/3) var dagen då nässelfjärilen gjorde entré i Skartofta!
Dessutom hade bina vaknat till liv i kupan och på eftermiddagen kunde jag njuta av årets första nyckelpiga. Så nu är det ingen återvändo längre. Våren är här!

1 kommentar:

  1. Nässelfjäril! Skojar du? Förvisso är det plusgrader och mer eller mindre isfria trottoarer (i söderläge) i Hufvudstaden, men fjärilar... Bara i magen om man som jag inväntar en olja från Herr Larsson före påsk.

    SvaraRadera