Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







torsdag 18 mars 2010

Efterlängtat!

Det är inte ofta jag längtar efter lera. Efter 25 år i Skåne kan man tycka att jag borde vara trött på det, men faktum är att jag knappt tror att mina stövlar varit leriga sedan någon gång före julafton! Frosten och den efterföljande tjälen kom ju i den vevan och sedan dess har trädgården, gårdsplanen, fårhagarna och byvägen varit stenhårda och vita. Men i natt slutligen släppte greppet efter ett dygn av enbart plusgrader!

Då jag nyss var ute med hundarna - klockan visade halv sju - kunde jag dessutom njuta av starsång från det gamla äppelträdet och grågäss som lågsniffade i diset över gården. Nu är det officiellt - skånevåren är här!

Och måleriet då? Tja, det är fortfarande mycket tid som går åt till fårfarmandet (även om 90 % av lammningarna är klara) men en och annan olja har jag lyckats avsluta i ateljén. Det är ju bråda dagar som väntar nu och bortåt 40-50 akvareller som skall ramas in. Men med två veckor kvar till Påsk känner jag mig oroväckande lugn fortfarande...

1 kommentar:

  1. Leriga skor tillhör vardagen här. Upptäckte igår att jag tagit på mig mina leriga fårstövlar till ett föredrag med Brutus Östling. Ganska pinsamt tills jag såg att hans skor var minst lika leriga... skönt med människor som är jordnära.
    Hälsar Mia

    SvaraRadera