Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







torsdag 18 februari 2010

Äntligen tö!

Så har det blivit varmare till slut. Visserligen vräker snön åter ner ikväll, men temperaturen börjar kännas drägligare.
För att fira denna dag lyckades jag dessutom ta mig ut och måla en stund. Färden gick till Vombsjöns västsida (det gäller att hitta öppet vatten om man skall få se några fåglar nu...) och redan på vägen ner genom skogen mötte mig en havsörn uppflugen i ett träd vid Ryet.
Sämre blev det inte nere vid Vomsbjön heller; 9 havsörnar satt i ring kring liket av en gås ute på de vita fälten och hade fest! -Att se dessa mastodonter i flock, med ett gäng molokna grågäss som publik, är aldrig fel. Dessutom var de inte helt ense om vem som skulle få äta först, så oordningen i kön gjorde att de ideligen lyfta, gav sig på varandra eller bytte positioner. Magnifikt!

Bilden då?
Inte riktigt färdig än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar