Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







onsdag 28 april 2010

Nu rasslar det på...

Det är helt makalöst vilken fart våren kan ta när det väl vänder! Trots att det bara tidvis - och inte särskilt ofta egentligen - har varit riktigt varmt, har lövsprickningen nu börjat ta fart. Och med den har en massa arter anlänt som är intimt förknippade med den; jag tänker på näktergalen (som sjunger på tredje dagen nu), lövsångaren (som förekommer talrikt sedan i söndags) och så törnsångaren som drog sitt vassa "tycker-du-det-tycker-du" i buskarna i eftermiddags!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar