Välkommen!

Efter ett par motsträviga år har jag till slut bestämt mig för att ge mig ut i blogghavet. I all ödmjukhet tänker jag på denna sida förmedla något av vad jag ser, känner eller upplever i naturen och kanske ge en inblick i en naturmålares vardag...



Vill du se mer av mina verk och pågående projekt är du välkommen till den officiella hemsidan: http://www.peterlarsson.nu/







måndag 5 april 2010

Full rulle!

Nu är konstrundan verkligen igång och besökarna strömmar till i ateljén. - Lika roligt varje år och många glada besökare som njuter av en utflykt på landet. Visserligen var söndagen något av ett bakslag vad det gäller vädret och några besökare rapporterade snöglopp på vägen till Skartofta, men på det hela taget har det varit en sådan vacker vårhelg som påsken skall.
     På fågelfronten fortsätter nyheterna att välla in och roligaste "tomtkrysset" i helgen får man väl säga den svarta rödstjärthanne vara som en morgon satt och knastrade på stalltaket. Jag hade hört en hanne sjunga nere i industriområdet i Sjöbo bara någon dag innan, så sången var "inkörd" för säsongen och artbestämmningen gick snabbt.
     Lustigt nog har just en gammal svart rödstjärt sjungit varje vår i snart 10 år här på gården i april för att sedan försvinna och lämna ett stort tomrum efter sig. Varför de (den?) väljer just våra lagårdstak som rastplats är ett mysterium för mig. Men en trevlig påminnelse om att även vår lilla by ibland gästas av ganska rara arter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar